Αρχείο

    

Απάντηση 23.06.011.04.416

Απάντηση ημερομηνία 6 Ιουλίου 2020 του Υπουργού Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομου Προδρόμου στην ερώτηση με αρ. 23.06.011.04.416, ημερομηνίας 9 Μαρτίου 2020, του βουλευτή εκλογικής περιφέρειας Αμμοχώστου κ. Κυριάκου Χατζηγιάννη

          «Αναφορικά με την πιο πάνω ερώτηση με την οποία ζητάτε να πληροφορηθεί η Βουλή των Αντιπροσώπων για το ενδεχόμενο αλλαγής στο σύστημα εισδοχής μαθητών στα αθλητικά σχολεία με προτεραιότητα το αθλητικό ταλέντο παρά τους βαθμούς επιθυμώ να σας πληροφορήσω τα κάτωθι:

2.      Ο θεσμός του Αθλητικού Σχολείου (Α.Σ.) καθιερώθηκε στο πλαίσιο της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης το 2005 με Αρ. Απόφασης 62.664, ημερομηνίας 28/9/2005, και με κανονισμούς που καθορίζονται από την εγκύκλιο Αρ. Φακ.: 7.12.26.2, ημερομηνίας 08/08/2006.  Η ίδρυση και η λειτουργία του Αθλητικού Λυκείου στη Λευκωσία και στη Λεμεσό εφαρμόστηκε πιλοτικά τη σχολική χρονιά 2006-2007.  Η επιλογή των μαθητών/τριών γινόταν με εύκολα κριτήρια, μόνο επίδοσης και δυνατοτήτων σε ατομικά και ομαδικά ολυμπιακά αθλήματα:

·                1η μέχρι 6η θέση στα παγκύπρια πρωταθλήματα των κατηγοριών τους,

·                1η μέχρι 6η θέση στους παγκύπριους αγώνες Γυμνασίων,

·                1η μέχρι 4η θέση στους περιφερειακούς αγώνες,

·                1η μέχρι 4η θέση στους περιφερειακούς αγώνες Γυμνασίων.

3.         Η πιλοτική λειτουργία συνεχίστηκε μέχρι το 2014-2015.  Η συσσωρευμένη εμπειρία εννέα (9) χρόνων έδειξε ότι τα χαλαρά αγωνιστικά κριτήρια και η έλλειψη ακαδημαϊκών κριτηρίων είχαν δημιουργήσει τάξεις με καθόλου ή σχετικά χαμηλούς ακαδημαϊκούς προσανατολισμούς και χωρίς τις αναμενόμενες αγωνιστικές επιτυχίες.

 

4.         Η επέκταση της λειτουργίας των Αθλητικών Λυκείων στη Λάρνακα, Πάφο και Παραλίμνι τη σχολική χρονιά 2015-2016, με Αρ. Απόφασης 78.735, ημερομηνίας 28/4/2015 του Υπουργικού Συμβουλίου, οδήγησε το ΥΠΠΑΝ στην αναθεώρηση του τρόπου εισδοχής με τον καθορισμό ΑΥΣΤΗΡΩΝ κριτηρίων αθλητικών επιδόσεων και ΧΑΛΑΡΩΝ ακαδημαϊκών κριτηρίων, όπως πιο κάτω:

          ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ

·                1η, 2η, 3η θέση στα Παγκύπρια ατομικά πρωταθλήματα σχολικών και εξωσχολικών αγώνων της κατηγορίας τους.

·                1η, 2η, 3η θέση στα Παγκύπρια ομαδικά πρωταθλήματα, με συμμετοχή τουλάχιστον 50% του συνόλου των αγώνων της χρονιάς κατάκτησης της θέσης.

·                Δύο συμμετοχές σε εθνική ομάδα (ομαδικά αθλήματα).

·                Στα αθλήματα όπου εφαρμόζεται από την αρμόδια ομοσπονδία σειρά κατάταξης (ranking system), δίνεται προτεραιότητα στην πρώτη δεκάδα της σειράς κατάταξης.

          ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ

·                Γενική βαθμολογία 15/20.

·                Διαγωγή Κοσμιοτάτη.

5.         Με τον καθορισμό των πιο πάνω κριτηρίων, προσπάθεια ήταν η εκπλήρωση του σκοπού λειτουργίας των Αθλητικών Σχολείων για πολύπλευρη στήριξη των μαθητών/τριών-αθλητών/τριών, που διακρίνονται στον Αθλητισμό, στη σωστή προετοιμασία και προαγωγή της άθλησης και του αθλητισμού, την υποστήριξη του στόχου της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της αριστείας στον αθλητισμό. Πολύ περισσότερο η προσπάθεια ήταν η συμβολή στην ενίσχυση της αθλητικής παιδείας και στην αναβάθμιση του σχολικού αθλητισμού.  Τα εξειδικευμένα προγράμματα των Αθλητικών Σχολείων παρέχουν ενίσχυση της προπονητικής δραστηριότητας των μαθητών/τριών-αθλητών/τριών, με παράλληλη ακαδημαϊκή και ψυχολογική στήριξη.

6.           Πρέπει να τονιστεί ότι σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζεται η δημιουργία του μονοδιάστατου αθλητή/τριας χωρίς ψυχική και πνευματική καλλιέργεια.  Η προσήλωση των Αθλητικών Σχολείων συμπλέει με την αρχαιοελληνική αντίληψη για την άθληση, που σκόπευε στην ολική ανάπτυξη της ανθρώπινης ύπαρξης καλλιεργώντας την ισομερή ανάπτυξη σώματος, ψυχής και πνεύματος.

7.         Με όλα τα πιο πάνω θα θέλαμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι το υφιστάμενο σύστημα εισδοχής στα Αθλητικά Σχολεία δίνει άμεση προτεραιότητα στο αθλητικό ταλέντο και τις διακρίσεις σε αθλήματα, χωρίς όμως να παραβλέπει την ανάγκη μια καλής ακαδημαϊκή επίδοσης, που είναι η μέση βαθμολογία των 15/20.»

 
     

    

     © Copyright 2000.  Η Βουλή των Αντιπροσώπων